Vandaag kies ik voor een tocht die ik download van GPStracks.nl
Het geplande rondje IJsselmeer gaat helaas toch niet lukken.
Omdat ik graag flink wat kilometers wil maken kies ik voor de "langs lek en waal" tocht die zo'n 150 km lang is. Daar rijd ik er dan nog wel een paar bij. Bij de start langs de lek moet ik even wachten op een kudde overstekende koeien!
10 kilometer voor Zaltbommel zie ik opeens twee velomobielen over de dijk rijden. Ik zet aan om de twee in te halen. Na even gegroet te hebben stoppen we en praten wat bij. Het zijn Herman de Ridder en zijn vriendin/vrouw Astrid. Herman rijdt in een carbon Quest, Astrid rijdt in een carbon Strada. Mooie fietsen dus! We besluiten om samen verder te rijden.
Bij de brug bij Zaltbommel besluit Astrid om naar hun huis in Zaltbommel te rijden. Herman en ik rijden een mooi tochtje verder naar Tiel. Leuk om samen een stukje op te rijden. Omdat ik nog wat andere verplichtingen heb thuis (schilderwerk) besluit ik gas te geven. Via Wijk bij Duurstede terug naar Nieuwegein. Met een mooi gemiddelde van rond de 34 km/h over 180 km is wederom geen slechte score.
Sunday, April 17, 2011
Sunday, April 10, 2011
Wereld randonneurbrevet tocht
Van de website van Leo Förster (http://www.mrpbp.nl/) zijn mooie tochten te downloaden.
Vandaag kies ik voor een tocht van 200km. Vanuit Nieuwegein kan ik ter hoogte van Woerden mooi op de route invoegen. Er volgt een prachtige tocht met van alles wat. Langs rivieren, door plasgebieden, en ook nog wat minimaal klimwerk ter hoogte van Hilversum. En het weer werkte natuurlijk ook prima mee. Een rode kop is het resultaat. Wat me verbaasde is dat ik toch in staat was om tot het einde een prima tempo erin te houden, dat resulteerde in een mooi gemiddelde van 33,5 na 210 km. Daar ben ik niet ontevreden mee. De komende week door drukke werkzaamheden zal 't helaas weer niet van fietsen komen. Volgend weekend maar goedmaken, ik ben van plan om een rondje ijsselmeer te doen in twee dagen. Goede training om twee dagen achter elkaar een lange tocht te rijden. Wordt vervolgd.
Vandaag kies ik voor een tocht van 200km. Vanuit Nieuwegein kan ik ter hoogte van Woerden mooi op de route invoegen. Er volgt een prachtige tocht met van alles wat. Langs rivieren, door plasgebieden, en ook nog wat minimaal klimwerk ter hoogte van Hilversum. En het weer werkte natuurlijk ook prima mee. Een rode kop is het resultaat. Wat me verbaasde is dat ik toch in staat was om tot het einde een prima tempo erin te houden, dat resulteerde in een mooi gemiddelde van 33,5 na 210 km. Daar ben ik niet ontevreden mee. De komende week door drukke werkzaamheden zal 't helaas weer niet van fietsen komen. Volgend weekend maar goedmaken, ik ben van plan om een rondje ijsselmeer te doen in twee dagen. Goede training om twee dagen achter elkaar een lange tocht te rijden. Wordt vervolgd.
Thursday, April 7, 2011
Training
Heerlijk, 't blijft lekker lang licht, en 't is ook niet meer zo koud. De hogere temperaturen bewijzen ook meteen hun dienst door de hogere snelheid die dan mogelijk is. Boven de 40 rijden is eerder regel dan uitzondering. Heerlijk om zo lekker te cruisen en af en toe even gas te geven en dan de 45 a 50 op de klok te zien verschijnen. Een ander voordeel van dit mooie weer is de grotere schare aan wielrenners die allemaal ingehaald moeten worden. Heerlijk om ze met minimaal +10 km/h ze voorbij te flitsen. Kinderachtig maar wel gewoon lekker.
Monday, April 4, 2011
Na griep maar weer van start!
Na een week van griep en koorts maar weer van start gegaan. Ik hoop dat ik vanaf nu de training niet meer hoef te onderbreken voor dit soort ziektemomenten.
Fietsen met een jetlag
Na een weekje Orlando op zondag de 27ste maar weer eens een tochtje gaan maken. viel niet tegen.
Subscribe to:
Posts (Atom)