Sunday, March 13, 2011

Te laat voor de kerk... dus wat doe je?.. je gaat over lijken.


Laat ik starten met vermelden dat ik vandaag een prachtig tochtje heb gereden. Een tocht door het groene hart. Waarom dan toch deze titel?
Terwijl ik met een prachtig uitzicht op de Reeuwijkse plassen over de hortemansdijk (zie foto) reed zag ik een auto in mijn spiegels naderen. Het is daar een zeer smal weggetje. Om de auto niet te lang op te moeten houden versnelde ik wat en reed 45 km/h. Het weggetje is zeer smal en er liepen veel mensen hun hond uit te laten, daarnaast zijn er veel dempels en kleine bruggetjes die het overzicht belemmeren. Daarom leek mij de 45 km/h wel voldoende en de auto kon mij helaas (voor hem) niet inhalen. De auto reed zeer dicht achter me en begon te toeteren... Euh tja sorry maar ik ga toch echt niet in het gras stoppen om jou door te laten kerel.... Na nog enkele honderden meters met een volvo S60 op m'n achterkant te hebben doorgereden kwam er een plek om mij in te halen. Dat werd dus ook met grote snelheid gedaan. Om mij vervolgens scherp af te snijden en vol op de rem te gaan staan. Ik remde ook af en we kwamen beiden tot volledige stilstand. De bestuurder zette vervolgens de auto in z'n achteruit en begon met een vaartje mijn richting in te rijden om vlak voor m'n fiets nog net tot stilstand te komen. Hij dreigde mij dus aan te rijden. Vervolgens reed hij weer weg. Ik besloot 'm te volgen wat niet al te lastig was op dit smalle weggetje. Na een paar afslagen (ik moest precies dezelfde route rijden) zag ik de auto een parkeerplaats op rijden. Ik stopte bij de parkeerplaats en zag de bestuurder en z'n vrouw en 2 kinderen uitstappen.... OM NAAR DE KERK TE GAAN!!!! Ik vroeg de bestuurder of hij het normaal vond om mij te dreigen met aanrijden en vervolgens met z'n zogenaamde goede gedrag in de kerkbanken te gaan zitten. "je bent een goed voorbeeld voor je kinderen" smeet ik er ook nog maar even uit. Tja je hebt zo van die dagen dat je vreemde mensen tegenkomt.

4 comments:

  1. Lekker weer, het wordt steeds gezelliger in Nederland. Wat ik me nou wel afvraag is wat de man bij de kerk antwoordde, maar aangezien je er niets over schreef, zal wel betekenen dat er niet veel zinnigs uit kwam.

    Hoewel het natuurlijk totaal nutteloos is, zou je eigenlijk aangifte moeten doen bij de politie, zijn ze verplicht aan te nemen, al lachen ze je natuurlijk uit.

    Moet er meteen wel bij zeggen dat ik ook een keer een ernstige bedreiging gehad heb, waar ik geen brood in zag om mee naar de politie te gaan.

    ReplyDelete
  2. Hey Budi,

    Die kerel (en z'n vrouw) kraamde wat dingen uit over dat ik daar niet zo mocht rijden enz. Toen ik eruit gooide dat ik zijn bedreiging nogal vreemd vond rijmen met z'n kerkgang begon ie op mij af te benen. Toen gooide ik de voorbeeldfunctie voor z'n kinderen er nog maar even uit en maaktje dat ik uit de voeten kwam. Hij was nogal agressief en ik was bang nog een pak slaag te krijgen ook. Aangifte doen flitste er ook door mijn hoofd. Ik heb het kenteken genoteerd en overweeg om de geestelijk leider van die kerkgemeenschap eens een briefje te schrijven en te vragen om deze kerkganger tot de orde te roepen.

    ReplyDelete
  3. Je kunt bij de politie sowieso aangifte doen van dergelijk gedrag als je een kentekenplaat hebt. Raar verhaal inderdaad (hij dan), echt zo'n moment dat je graag op camera vastgelegd wil hebben

    ReplyDelete