Sunday, April 17, 2011

Langs Lek en Waal

Vandaag kies ik voor een tocht die ik download van GPStracks.nl
Het geplande rondje IJsselmeer gaat helaas toch niet lukken.
Omdat ik graag flink wat kilometers wil maken kies ik voor de "langs lek en waal" tocht die zo'n 150 km lang is. Daar rijd ik er dan nog wel een paar bij. Bij de start langs de lek moet ik even wachten op een kudde overstekende koeien!
10 kilometer voor Zaltbommel zie ik opeens twee velomobielen over de dijk rijden. Ik zet aan om de twee in te halen. Na even gegroet te hebben stoppen we en praten wat bij. Het zijn Herman de Ridder en zijn vriendin/vrouw Astrid. Herman rijdt in een carbon Quest, Astrid rijdt in een carbon Strada. Mooie fietsen dus! We besluiten om samen verder te rijden.
Bij de brug bij Zaltbommel besluit Astrid om naar hun huis in Zaltbommel te rijden. Herman en ik rijden een mooi tochtje verder naar Tiel. Leuk om samen een stukje op te rijden. Omdat ik nog wat andere verplichtingen heb thuis (schilderwerk) besluit ik gas te geven. Via Wijk bij Duurstede terug naar Nieuwegein. Met een mooi gemiddelde van rond de 34 km/h over 180 km is wederom geen slechte score.



No comments:

Post a Comment