Saturday, May 28, 2011

Laatste voorbereidingen aan de fiets

Op vrijdag samen met Maarten naar de fabrikant van onze fietsen (Velomobiel.nl) in Dronten afgereisd. De CIBERQuest moest nog worden voorzien van een set versnellingen waarmee de hoogste bergpassen mee kunnen worden genomen. Daarnaast wilde ik nog een paar kleine aanpassingen laten doen zoals het toevoegen van twee armsteunen en een speciale afscherming voor de ketting. Om 7.00 uur vertrokken en langs 't Amsterdam Rijn kanaal gereden. Na zo'n 30 kilometer kwam ik Maarten tegen. Vanaf daar via Weesp en de Hollandse Brug Flevoland ingereden. Vandaag gekozen voor een mooie route langs de Oostvaarders plassen. Met de wind in de rug was 't daar prima rijden. Om 11.00 uur aangekomen in Dronten, daar hebben we de mannen daar vervolgens zo'n 4 uur bezig gehouden met onze beide fietsen. Op de terugweg nog wat aardige filmpjes geschoten die hieronder te bekijken zijn. Op de terugweg langs 't Amsterdam Rijnkanaal reed ik met een gangetje van 42 a 43 km/h toen ik plots wat gehijg achter me hoorde. 't bleken twee wielrenners te zijn met tijdritfietsen. Ze reden aardig door! Dat is natuurlijk altijd een uitdaging dus heb ik even gas gegeven. Bij 55 km/h konden ze 't niet meer bijhouden en gaven ze de hoop op. Leuk! Uiteindelijk na zo'n 200 km rond 18.45 weer thuis aangekomen.


No comments:

Post a Comment